BLOG

5 kroków do budowania listy mailingowej za pomocą lead magnet

5 kroków do budowania listy mailingowej za pomocą lead magnet

Blogujesz lub rozpocząłeś budowę własnego biznesu online i założę się, że nie raz już słyszałeś lub czytałeś, że musisz budować listę mailingową, musisz rozdawać lead magnet za zapis na listę itp. Nie wiesz za bardzo o co w tym chodzi i jak to ma wyglądać? W tym artykule wyjaśnię Ci o co dokładnie chodzi.

Zanim przejdziemy do procesu budowania listy mailingowej muszę się upewnić, że wiesz co to jest Lead Magnet.

Co to jest lead magnet?

Lead Magnet to nic innego jak prezent, zachęta, którą rozdajesz za darmo w zamian za pozostawienie przez daną osobę jej danych. Najczęściej chcemy uzyskać od tej osoby dane takie jak: adres e-mail i imię, ale również numer telefonu, nazwisko, stanowisko na jakim pracuje itp.

Co może być lead magnetem :

  • ebook (krótki na kilka stron lub bardzo długo nawet 130 stron)
  • checklista czyli lista rzeczy do zrobienia
  • pliki PDF
  • i wiele wiele więcej

Po właściwie tworzyć lead magnet – jak to działa?

Aby budować listę mailingową. Jeszcze parę lat temu, ludzi byli bardziej skłonni do podania swojego emaila np. za zapis do newslettera. Teraz newsletter nie działają, aż tak dobrze z prostej przyczyny, ludzie obawiają się dużej ilości spamu, jaka przyjdzie im na pocztę jak tylko zostawią gdzieś swój email. I w sumie nie ma się co dziwić, niektórzy nagminnie wykorzystują listy mailingowe do promocji i tylko promocji różnych swoich produktów czy produktów innych osób. Nikt nie chce dostawać setki maili, które nic nie wnoszą i zapychają tylko skrzynkę pocztową. Dlatego musisz skłonić taką osobę do podania swoich danych i można to zrobić tworzą właśnie wartościowego lead magneta, który rozwiążę problem danej osoby, która zdecydowała się go pobrać.

Skoro już wiesz co to jest lead magnet i po co go tworzyć, możemy przejść do procesu budowania listy mailingowej.

5 kroków do budowy listy mailingowej z wykorzystaniem lead magnetu:

Krok 1) Stwórz darmowy lead magnet – musisz stworzyć zachętę, która będzie odpowiadała potrzebom twojej grupy docelowej, czyli osobą, które mają problem, a ty jesteś w stanie ten problem rozwiązać.

Wskazówka: nie twórz bardzo obszernego ebooka, ludzie nie mają czasu czytać. Lepszym rozwiązaniem będzie krótki pdf lub checklista.

Krok 2) Stwórz formularz zapisu na listę – musisz zbierać adresy email, aby budować listę mailingową i tylko osobą zapisanym rozdawać za darmo lead magnet

Wskazówka: możesz wykorzystać darmowe autorespondery jak mailerlite, mailchimp jeśli dopiero startujesz i nie masz funduszy.

Krok 3) Stwórz prostą stronę lądowania (landing page) – aby skutecznie promować swój lead magnet, na stronie lądowania umieścić formularz zapisu na listę mailingową.

Wskazówka: strona lądowania nie musi być długa i zawierać mnóstwo informacji. Wystarczy, że pokaże odbiorcy, co oferujesz i dlaczego warto to pobrać (czyli korzyści twojego produktu). Ta strona ma poprosić użytkownika, aby zapisał się na listę mailingową.

Przykładowy szablon landing page z naszego sklepu – więcej szablonów landing page kliknij

 


Krok 4a) Stwórz stronę thank you page (strona dziękuję) z opcja double optin– poinformuj subskrybenta co musi zrobić aby otrzymać twój lead magnet.

Wskazówka: wiele osób wysyła lead magnet w momencie kiedy użytkownik potwierdzi adres e-mail (w osobnej wiadomości) czyli za pomocą double-optin. Nie informuje, że prezent zostanie wysłany dopiero po potwierdzeniu emaila, więc osoba która zostawiła nam dane czeka, sprawdza pocztę, a obiecany prezent nie został wysłany, ponieważ użytkownik nie potwiedził e-maila. Dlatego jeśli korzystasz z opcji double-optin, poinformuj o dalszych krokach.

Przykładowe strony z opcją double opt-in czyli informujemy o kolejnych krokach po zapisaniu na listę malingową (szablony thank you page z naszego sklepu)

szablon thank you page wordpress

szablon thank you page wordpress

Krok 4b) Wyświetl stronę z możliwością pobrania prezentu czyli download page lub wyślij lead magnet w wiadomości e-mail.

Nie musisz tworzyć systemu double opt-in, możesz od razu po zapisie przekierować na stronę thank you page, która jednocześnie będzie stroną download page czyli od razu użytkownik może pobrać obiecany lead magnt.

Przykładowe strony z możliwością pobania prezentu zaraz po zapisaniu na listę mailingową (szablony download page z naszego sklepu) :

Krok 5) Przetestuj utworzoną ścieżkę

Po stworzeniu prostego schematu (ścieżki) budowania listy adresowej, nie zapomnij sprawdzić czy wszystko zostało poprawnie ustawione. Aby nie okazało się, że gdzieś popełniłeś jakąś literówkę, dałeś złe przekierowanie i osoba, która zapisze się na listę nie będzie w stanie pobrać obiecanego lead magnetu.

Podobał Ci się artykuł? To udostępnij innym :)

Autor artykułu

Dodaj komentarz

Close Menu