BLOG

5 kroków do wykonania przy tworzeniu landing page

Zastanawiasz się jak rozpocząć pracę przy tworzeniu pierwszej strony landing page? Nie wiesz jak wygląda ten proces, aby praca poszła sprawnie i szybko? W tym artykule przedstawię ci 5 kroków, które wykonuję zawsze gdy siadam do tworzenia strony landing page.

Krok 1) Określ cel swojej strony landing page

Jest to najważniejszy element w procesie tworzenia, ponieważ bez niego ciężko Ci będzie ruszyć dalej. Przed przystąpieniem do pracy musisz zadać sobie 1 ważne pytania:

Co ma zrobić osoba, która wyląduje na tej stronie i dlaczego miała by podjąć działanie?

Dlaczego to pytanie jest tak ważne? Musisz wiedzieć w jakim celu budujesz swoją stronę landing page.

Po co robisz stronę?

  1. czy chcesz dać darmowy prezent i budować listę mailingową?
  2. czy chcesz promować swój webinar i zaprosić osoby do uczestniczenia w nim?
  3. czy prowadzisz darmowe wyzwanie i chcesz nauczyć ludzi jak coś obsługiwać itp ?

A dlaczego miałaby podjąć działanie?

  1. ponieważ dostanie wartościowy ebook, checklistę, pdf, który rozwiąże jej problem
  2. ponieważ na webinarze przedstawisz schemat działania, aby ułatwić pracę przy projekcie X
  3. ponieważ pokażesz ścieżkę, która poprowadzi ją od punktu A do Z i przyspieszy pracę.

Po zastanowieniu się z jakiego powoduje budujesz stronę lądowania, będziesz wiedzieć w jakim kierunku iść i jak taka strona lądowania powinna wyglądać. Może warto zbudować prosty squeeze page, a może bardziej rozbudowany landing.

Krok 2) zaplanuj treść strony lądowania

Skoro już wiesz do czego chcesz wykorzystać landing page, możesz usiąść i zaplanować treść. Każdy landing page czy prosty squeeze page, potrzebuje 3 najważniejszych elementów, bez których nie może się obejść. Tymi elementami są:

  1. Nagłówek (headline) – tytuł powinien być konkretny i chwytliwy, aby zwrócił uwagę odbiorcy. Musisz napisać taki nagłówek, który wyjaśni dlaczego ktoś miałby być zainteresowany Twoim produktem, webinarem.
  2. Podtytuł (sub-headline) – jest to rozwinięcie nagłówka, którego celem jest jeszcze większe doprecyzowanie tego co oferujesz.
  3. Korzyści twojej oferty (benefits) – kilka krótkich punktów w postaci listy, które wyjaśniają dlaczego warto zainteresować się twoim produktem i co zyskają dzięki temu.

Krok 3) czcionki i schemat kolorystyczny

Nie ma nic gorszego na stronie lądowania jak czcionka, której nie da się przeczytać bo albo jest za mała, albo źle dobrana i bardzo nieczytelna lub coś jeszcze gorszego czyli kilka różnych czcionek. Dlatego warto wybrać 2-3 czcionki, nie więcej.

Być może spotkałeś się już ze stwierdzeniem, że wezwania do działania czyli CTA powinny być wyraziste, rzucające się w oczy oraz powinny kontrastować ze stroną. Ale jak wybrać kolory, które będą ze sobą kontrastować a jednocześnie będą do siebie pasować? Wystarczy wybrać odpowiedni zestaw kolorystyczny korzystając np. ze strony color-hex.com. Są to dobrze dobrane palety kolorów, które na pewno przyspieszą pracę nad Twoją stroną.

Krok 4) wizualizacja produktu, makieta

Bez znaczenia jest czy rozdajesz za darmo lub też nawet sprzedajesz ebooki, pdfy, checklisty czy innego rodzaju produkty jak kursy online czy kursy e-mailowe. Twoja strona musi się dobrze prezentować i potrzebujesz przede wszystkim zaprezentować wartość. Dodanie wizualizacji produktu nie tylko sprawi, że strona będzie wyglądała profesjonalnie, będzie również wpływała na zwiększenie konwersji.

Krok 5) Silne wezwanie do działania CTA

Z pewnością widzialeś już nie jedną stronę lądowania z wezwaniem typu “kliknij i zapisz”, “pobierz”. Nudne i powszechnie używane zwroty. Wezwanie do działania ma wywołać emocje, aby odbiorca naprawdę kliknął tam gdzie mu każemy. Pomyśl o dobrym CTA.

Sprawdź jakie CTA są na stronach Twojej konkurencji, być może stosują lepsze wezwania. Jeśli nie masz pomysłu to spróbuj dostosować wezwanie do celu strony np. jeśli jest to landing page promujący webinar to zamiast “zarejestruj się”, użyj “zajmij swoje miejsce!”.

Mam nadzieję, że te 5 kroków pomoże Ci tworzyć strony lądowania w dużo krótszym czasie niż dotychczas. Jeśli masz jakieś inne pomysły, aby ułatwić i przyspieszyć proces tworzenia landing page, podziel się w komentarzu.

 

Podobał Ci się artykuł? To udostępnij innym :)

Autor artykułu

Dodaj komentarz

Close Menu