BLOG

Anatomia Landing Page czyli 7 niezbędnych elementów

Anatomia Landing Page czyli 7 niezbędnych elementów

Zastanawiasz się od czego zacząć budowanie strony landing page do zbierania leadów, promocji kursu online lub produktu? Znalazłeś w Internecie kilkadziesiąt artykułów, które mówią, że strona powinna mieć to i to i kilkanaście innych elementów? A ty wciąż zastanawiasz się czy dać je wszystkie czy może tylko niektóre i jakie? Czytaj dalej, a pokaże Ci jak nie zwariować podczas tworzenia strony lądowania (landing page) i stworzyć ją, aby była skuteczna.


Nie ma idealnego i jednego poradnika, który mówiłby jak ma wyglądać idealna strona landing page. Nie istnieje też przepis na stronę lądowania, która będzie równie dobrze i skutecznie działać dla wszystkich biznesów, produktów czy nisz. Jeśli ktoś Ci powie, że jego strona lądowania ma konwersję 90% czyli na 100 osób, które wchodzą na stronę 90% zapisuje się np. na listę adresową i wystarczy skopiować jego stronę i Ty również będziesz mieć taką konwersję to delikatnie mówiąc kłamie. Dlaczego? Ponieważ konwersja na stronie lądowania zależy od wielu czynników m.in. od prezentacji produktu, korzyści, nagłówka, zawartości, referencji, komunikatów itp.

Każda strona landing page będzie kierowana do innej grupy odbiorców, będzie miała inny cel itp.

Jednak istnieją elementy, które wpływają na konwersję i skuteczność strony lądowania. Są niezbędne, jeśli chcesz tworzyć skuteczne strony landing page. Co prawda takich elementów można by było wymienić wiele, jednak teraz omówimy te, które pojawiają się na niemal każdej stronie landing page.

7 niezbędnych elementów landing page.

Spójrz najpierw na schemat:

1) Niezbędny element landing page– Zabójczy nagłówek (headline)

Nie ma nic ważniejszego na stronie lądowania jak nagłówek. Nagłówek jest pierwszym elementem, który widzi osoba wchodząca na stronę. Od nagłówka zależy to czy użytkownik, zainteresuje się naszą ofertą i zechce podjąć dalsze działanie czyli pozostawić dane lub czytać dalej.

Pamiętaj!
– nagłówek musi zainteresować, zaciekawić, przyciągnąć uwagę odbiorcy.
– nagłówek nie powinien być bardzo długi, ok. 20 słów w zupełności wystarczy
Stworzenie takiego nagłówka może zabrać sporo czasu, ale uwierz mi warto podjąć wysiłek i stworzyć idealny nagłówek.

2) Niezbędny element landing page – Pod nagłówek/podtytuł (sub headline).

Wiele osób, nie korzysta z pod nagłówka. A szkoda, bo dzięki niemu możemy jeszcze bardziej zainteresować odbiorcę i sprawić, że pozostanie dalej na naszej stronie lądowania. Rolą podtytułu jest rozszerzenie i dokładniejsze objaśnienie tego o czym pisałeś w nagłówku.
– musi znajdować się bezpośrednio pod nagłówkiem

3) Niezbędny element landing page – Obraz lub wideo

Co prawda nie każda strona musi posiadać ten element, wszystko zależy od celu. Nie mniej jednak jeśli twoja strona landing page np. promuje kurs online, PDF, checklisty, ebook to warto pokazać wizualnie ten produkt. Dzięki temu zwiększysz zainteresowanie , co prawda oklepany tekst, ale dobrze wiesz, że obraz mówi więcej niż 1000 słów. Tak samo jest z materiałem wideo. Warto wstawić krótki filmik, który zaciekawi odbiorcę.

Pamiętaj!

  • zdjęcie nie powinno być rozmazane (widoczne piksele)
  • zdjęcie powinno być dostosowane do produktu lub usługi
  • zdjęcie powinno być wysokiej jakości
  • wideo musi być wysokiej jakości, najlepiej HD aby nie było efektu rozmycia po zwiększeniu rozmiaru okna.

4) Niezbędny element landing page – Korzyści oferty,produktu

Co jeśli nasz nagłówek nie do końca jest zrozumiały dla odbiorcy? Możemy to zmienić, pokazując korzyści naszego produktu. Oczywiście korzyści muszą być odzwierciedleniem tego co obiecujemy w nagłówku. Pewnie nie raz widziałeś na stronach konkurencji wypunktowaną listę. Zastanawiasz się dlaczego nie jest to opis, a krótkie zdania? Ponieważ, taka lista działa lepiej niż długi tekst. Dlatego korzyści najlepiej pokazać jako wypunktowaną listę.

Często się zdarza, ze na stronach wypisane są funkcje produktu, a nie jest to to samo co korzyści jakie wypływają z zastosowania produktu. Klienci zadają sobie pytanie „co ja będę z tego mieć”, a nie ”jakie to ma funkcje”. Dlatego tutaj również musisz poświęcić dłuższą chwilę i zastanowić się jakie korzyści przedstawić.

Pamiętaj!

  • korzyści najlepiej przedstawić za pomocą krótkich zdań.

5) Niezbędny element landing page – wezwanie do działania CTA

Jest to tak naprawdę drugi najważniejszy element strony landing page. Można dyskutować czy ważniejszy jest nagłówek czy CTA, dlaczego? Jeśli masz zabójczy nagłówek, ale CTA mało widoczne na stronie, to jest duże prawdopodobieństwo, że odbiorca nie podejmie działania. Źle stworzone wezwanie, wpłynie na zmniejszenie konwersji na stronie. Wezwanie do działania umieszczasz na stronie po to, aby powiedzieć dokładnie co odbiorca ma zrobić w danej chwili, a także uprościć mu możliwość podjęcie decyzji. CTA to to po prostu najczęściej klikane przyciski lub linki tekstowe, jednak bardzo wyraźnie widoczne na stronie, który mówi: „pobierz bezpłatnie ebook”, „rozpocznij bezpłatny okres próbny” itp.

Pamiętaj!

  • CTA powinno być jak najbardziej widoczne na stronie
  • użyj przycisku jako formy CTA
  • użyj kontrastowego koloru niż kolor twojej strony lądowania

6) Niezbędny element landing page – referencja i dowód społeczny (social proof)

Nic tak nie zwiększy zainteresowanie twoim produktem jak zadowoleni klienci. Referencja zwiększą również zaufanie i zwiększy się tym samym wiarygodność twojej marki. Ale jest jeden haczyk, referencja niezależnie w jakiej są postaci muszą być wiarygodne i autentyczne. Często na stronach lądowania można spotkać referencje, które wyglądają tak:

Sytuacja 1)
samo imię np. Karol, bardzo pozytywna opinia, ale brak zdjęcia, brak odnośnika do strony.
Czy sam, widząc takie referencja jesteś w stanie zaufać ? czy raczej, śmiejesz się pod nosem bo wiesz, że to mogą być opinie napisane przez samego autora?

Ale jest jeszcze gorsza sytuacja:

Sytuacja 2) samo imię, zdjęcie, bardzo pozytywna opinia, brak odnośnika do strony.
O ile widząc, zdjęcie nabieramy już zaufania, to wyobraź sobie, że to zdjęcie np. Karola pochodzi z darmowego banku zdjęć. Jeśli korzystasz z takich banków, to z czasem będziesz takie zdjęcia kojarzył.
I tutaj znowu mamy sytuację, że opinia jest napisana przez autora strony.
Powiem Ci coś, co z pewnością Cię zaskoczy. Takie opinie jak w pokazane w sytuacji 2, są umieszczana na stronach dużych, poważnych firm i promowane przez bardzo znane osoby ze świata e-commerce.
Nie mniej jednak, w Twoim przypadku wstawianie na stronie lądowania takich referencji może spowodować utratę klientów.
A co jeśli nie masz opinii klientów, a np. sprzedajesz kursy online? Każdy zaczynał i nie miał referencji, po prostu zbierz je jak najszybciej kiedy już sprzedaż kurs online i dopiero wtedy wstaw je na landing page.

Pamiętaj!

  • dodawaj tylko wiarygodne referencje
  • dodaj do referencji imię, nazwisko, zdjęcie i przynajmniej nazwę firmy swojego klienta

Podobał Ci się artykuł? To udostępnij innym :)

Autor artykułu

Dodaj komentarz

Close Menu