BLOG

Co to jest Squeeze Page, kiedy i gdzie używać

Kiedy zagłębiasz się w tajniki marketingu internetowego to starasz się czytać o tym jak najwięcej, choć nie zawsze wiesz o czym czytasz, prawda?. Wszyscy posługują się hasłami, nie do końca zrozumiałymi dla ciebie m.in. squeeze page. Nie martw się, zaraz dowiesz się co to jest squeeze page, kiedy i gdzie go używać.


Co to jest squeeze page?

Squeeze page będzie nazywane również stroną przechwytującą lub stroną wyciskacz. Strona typu squeeze to najprostsza strona do pozyskiwania danych. Jest to strona wyciskasz, ponieważ ma tylko jeden cel, mianowicie pozyskać tylko i wyłącznie adres e-mail od odbiorcy. Są to bardzo krótkie strony, najczęściej zawierają jedynie nagłówek oraz formularz zapisu. Squeeze page ma po prostu “wycisnąć” dane od potencjalnego klienta.

Ale zaraz, przecież landing page też ma taki cel i też zbiera dane. Dokładnie, ale widzisz jest mała różnica między stronami landing page a squeeze page.

Każda strona landing page może być stroną squeeze page, ale squeeze page nie zawsze jest landing page. Zakręcone ? już wyjaśniam.

Tak jak wspomniałam wyżej squeeze page ma za zadanie pobrać wyłącznie adres mailowy, natomiast landing page może pobierać inne dane takie jak imię, adres e-mail, nazwisko, numer telefonu, stawisko pracy, ile osób pracuje w firmie itp. I to jest właśnie ta różnica.
Kiedy stosować strony squeeze page ?

Strony przechwytujące z pewnością warto używać w momencie kiedy chcesz pobrać dane klienta czyli jego adres e-mail, o czym już wspomniałam wyżej. Squeeze page wykorzystuje się przede wszystkim to zapisów na biuletyn, newsletter, ponieważ używasz tutaj bardzo prostej strony, która nie ma rozpraszaczy a jedynym jej celem jest pobranie adresu e-mail.

Możesz zwiększyć konwersję zapisów na newsletter, oferując przynętę w postaci lead magnetu np. ebooka.
Jak wyglądają strony squeeze page i co zawierają?

Najprostsza strona squeeze page, typowo marketingowa zawiera:

  • nagłówek (najważniejszy element)
  • czasem sub nagłówek
  • formularz zapisu z polem e-mail (konieczny element)

Ale strony squeeze page można nieco urozmaicić. aby podnieść konwersję zapisu.

Sposób zwiększenie konwersji na stronie Squeeze Page

Przykład 1strony Squeeze Page

  • logo firmy
  • nagłówek (najważniejszy element)
  • formularz zapisu z polem e-mail

Przykład 2 strony Squeeze Page

  • logo
  • nagłówek
  • wypisane korzyści w postaci magicznych kul (bullet)
  • grafika np. strzałka – kierująca uwagę na CTA, formularz

Przykład 3 strony Squeeze Page

  • logo
  • nagłówek
  • wypisane korzyści w postaci magicznych kul (bullet)
  • wizualizację lead magnetu czyli mockup, zdjęcie produktu
  • przycisk wezwania do działania CTA – po kliknięciu, którego wyskakuje formularz w okienku popup

Przykład 4 strony Squeeze Page

  • nagłówek
  • sub nagłówek
  • zegar odliczający (oferta ograniczona czasowo)

Oczywiście, każda z tych stron może również zawierać np. opinie klientów czy też informacje o Tobie, ale zasada jest jedna im prostsza strona squeeze page tym lepiej.

Prezentowane szablony pochodzą z naszego sklepu. Jeśli używasz wtyczki Elementor w WordPressie, możesz zakupić wymienione szablony.

Podobał Ci się artykuł? To udostępnij innym :)

Autor artykułu

Dodaj komentarz

Close Menu